Välkommen till Brf Apollo 2

VÄLKOMMEN TILL BOSTADSRÄTTSFÖRENINGEN APOLLO 2 I LUDVIKA

Vi är övertygade om att du gjort ett bra val med din nya bostad och att du är medveten om att du skaffat en bostadsrätt i en förening som har ett mycket gott anseende.

Vi har skrivit ihop dessa rader för att du så fort som möjligt ska känna dig som hemma i huset och kunna utnyttja de bekvämligheter som erbjuds.

När du kvitterade ut nycklarna till lägenheten fick du en kopia av stadgarna och trivselsreglerna och skrev samtidigt under GDPR om att föreningen kan föra register med dina personuppgifter.

Hyran betalas i förskott, senast föreningen tillhanda den sista varje månad, avier delas ut för tre månader i taget och betalas till bankgiro 101-1006. OCR nummer ska alltid skrivas på inbetalningen. Föreningen kan erbjuda AUTOGIRO som du kan anskaffa genom styrelsen.

Du äger lägenheten (andel i föreningen). Det betyder att du själv svarar för dess underhåll och nyanskaffningar se övrigt föreningens stadgar. Någon inre reparationsfond finns inte.

Du ska också skaffa en hemförsäkring, som skyddar dig ekonomiskt om olyckan är framme. Bostadsrättstillägget har tecknats kollektivt av bostadsrättsföreningen.

Till lägenheten ska ett antal dörrnycklar finnas, minst 3 st. Alla nycklar som finns till lägenheten är registrerade hos styrelsen. Skulle en nyckel saknas vid försäljning kommer köparen att upplysas om detta av styrelsen. Köparen ska då kräva att nytt dörrlås installeras som betalas av säljaren.

Dörren till lägenheten saknar brevinkast. Dagstidningar lämnas vid tidningshållaren utanför lägenhetsdörren. Post och reklam lämnas i postboxen i entréplanet. Vill du inte ha reklam meddela styrelsen detta.

Inga klisterlappar får sättas på lägenhetsdörren.

Hushållssopor kastas väl emballerat i sopnedkastet så att lukt och annan olägenhet inte uppstår.

Matavfall ska sorteras i matavfallspåsar som finns att hämta gratis i det flesta livsmedelsbutiker. Påsarna ska läggas i bruna avfallskärlet i soprummet.

Flaskor, burkar eller papper får inte kastas i sopnedkastet.

Miljöstation finns vid Sporthallen för flaskor, plast, batterier m.m.

Bortforsling av kasserade föremål får medlemmarna själva ombesörja.

Till alla lägenheter (förutom för de med ett rum och kokskåp) hör ett källarförråd och en matkällare.

Inga källarutrymmen utöver eget förråd får användas till förvaring av egna inventarier och kartonger m.m.

Cykelrum finns vid utgången mot innergården, utom vid Engelbrektsgatan 24 A som har cykelrum mot gatan.

Tvättstugorna 1 och 2 finns med tillhörande torkrum i bottenplanet med ingång från Engelbrektsgatan 26 B, där finns också ett mangel- och strykrum. Regler finns anslaget i och utanför tvättstugan. Till varje lägenhet finns ett tvättlås med två nycklar. Namnlista finns anslaget på anslagstavlan vid tvättstugan.

Brandvarnare ska finnas i varje lägenhet.

Vi har kabeltv via Com Hem, där ett basutbud med de vanligaste kanalerna finns.

Bredband, Digital TV och IP telefoni erbjuds av både Com Hem och fiber genom Telia.

All beställning av ovanstående tjänster görs direkt med leverantören.

Innergården är på sommaren en grön oas, som ägs och sköts av de tre Apollo föreningarna gemensamt.

Har du funderingar över något som tas upp i denna skrivelse är du alltid välkommen att kontakta styrelsen.

Medlemskap i bostadsrättsföreningen Apollo 2 beslutar styrelsen om. Vid tillträdesdagen sker automatiskt utträde ur föreningen av säljaren och inträde i föreningen av köparen.

Föreningen har ett eget motionsrum vid tvättstugorna som kan bokas på anslagstavlan vid dörren till motionsrummet.

Balkongerna är inglasade, se instruktionerna hur man öppnar fönstren.

Du är varmt välkommen till Bostadsrättsföreningen Apollo 2

Styrelsen